August 11, 2007

Hari Cuti Saya...

Saya bosan duduk di rumah belajar,belajar,belajar dan belajar.. Saya pun terasa nak keluar dengan kawan saya tapi ibu saya tidak melarang ku pergi. Pada hari khamis yang lalu saya sekeluarga pergi ke City Hall untuk menengok bunga api. Wah sungguh menarik melihat dengan dekat. Pada hari itu pula 'bangla' entah dari mana menyelit untuk menengok bunga api. Ini menyebabkan saya sekeluarga dan lain-lain untuk berdiri kerana mereka telah menganggu kami. Banyak warga Singapura berkata bahawa mereka berasa menyemak jika mereka ada. Tanam-tanaman yang cantik itu telah dipijak serta-merta untuk menengok bunga api.Tanam-tanaman itu pun telah dihancur. kasihannya. Selepas menengok bunga api, lihatlah keadaan suasana di situ amat kotor kerana suratkhabar,tisu,plastik dan sampah sarap telah dibuang sembarangan.Perasaan saya sungguh gembira dan berasa menyemak.

No comments: