August 6, 2007

"Cuaca pada pagi itu sungguh cerah. Setelah siap dan bersarapan, Amir berjalan menuju ke sekolah. Semasa dia sedang berjalan, dia ternampak orang tua yang mengangkat banyak barang. Ali menentukan untuk memantu orang tua itu. Dia pergi ke arah orang tua itu dan mengajak kalau dia boleh membantunya.Orang tua sangat gembira dan menghalalkan usul saya.
Orang tua suruh Ali untuk pergi ke rumah yang kecil yang rupa ke arah tempat berjalan. Ali pergi ke tempat itu dan tenampak seorng perempuan yang di situ untuk membantu saya.
Orang tua megnucapkan terima kasih kepada saya dan dia kasi saya lima dolar. Saya berlari ke rumah saya dan bapa saya ternampak saya dan mengajak kenapa saya datang ke rumah lambat.
Ali menjawap dan tanya bapanya apa dia membuat dan kenapa dia lambat. Bapa dia tanya ibu Ali kenapa dia lambat dan ibu dan bapa dia tanya dia kalau dia mahu membuat apa-apa selepas sekolah, dia mesti bertanya ibu dan bapa dia.

1 comment:

hakim said...

not bad
try harder