August 6, 2007

Nenek tua

Cuaca pada pagi itu sungguh cerah. Setelah siap dan bersarapan.Amir berjalan menuju ke sekolah.Semasa perjalanan pulang dia terserempak nenek tua.Dia menghantar nenek tua itu .
Semasa dia sedang berjalan Semasa dia sedang berjalanlang ke rumahnya kerana dia takut nenek itu akan jatuh.
Tiba-tiba dia teringat yang dia hendaklah pergi ke sekolah.Nenek tua itu memberinya dua dollar kerana dia telah membantunya itu pergi ke rumahnya.
Dia terus bergegas ke sekolah.Semasa dia sampai ke sekolah gurunya memberitahu kenapa dia lewat,dia memberi tahu segala ceritanya apa yang terjadi.
Gurunya membawanya pergi ke pengtuanya.Pengetuanya menyoalnya kenapa dia lewat.Amir memberitahu yang dia menolong seorang tua menyembrang jalan.
Pengetuanya melepaskannya.Gurunya memekik kepada pengetuanya kenapa dia melepaskan Amir. Pengetuanya menyuroh Cikgu amir tinggalkan sekolah.
Cikgu Amir terus keluar dari pejabat pengetua dan terus lari pulang dari sekolah itu.


Sudah Disemak:


Cuaca pada pagi itu sungguh cerah. Setelah siap dan bersarapan, Amir berjalan menuju ke sekolah.Semasa dalam perjalanan pulang ke sekolah, dia terserempak seorang nenek tua. Nenek tua itu hendak melintas jalan raya. Dia menghantar membantu nenek tua itu untuk menyeberang jalan.
Semasa dia sedang berjalan Semasa dia sedang berjalanlang untuk menghantar nenek tua itu ke rumahnya kerana dia takut nenek itu akan jatuh. tiba-tiba dia teringat yang dia hendaklah harus pergi ke sekolah.Nenek tua itu memberinya dua dollar dolar kerana dia telah membantunya..itu pergi ke rumahnya. Dia Amir terus bergegas ke sekolah.Semasa dia sampai ke di sekolah gurunya memberitahu bertanya kenapa dia lewat. Dia memberitahu segala ceritanya apa yang terjadi. Gurunya membawanya pergi ke pengtuanya pengetua.Pengetuanya menyoalnya kenapa dia lewat. Amir memberitahu yang dia menolong seorang tua menyembrang menyeberang jalan. Pengetuanya melepaskannya.Gurunya memekik kepada pengetuanya kenapa dia melepaskan Amir. Pengetuanya menyuroh Cikgu amir tinggalkan sekolah. Cikgu Amir terus keluar dari pejabat pengetua dan terus lari pulang dari sekolah itu. (Harap dapat akhiri karangan kamu dengan cara yang lebih baik lagi ya.)
Bahasa: 11/20

Isi: 12/20
Jumlah: 23/40
Komen: Suhaimi, karangan ini tidak begitu memuaskan. Harap dapat lihat gambar dengan teliti dan rancang karangan kamu sebelum merancang. Perhatikan ejaan yang digunakan. Cuba akhiri karangan kamu dengan cara yang lebih baik lagi kerana cara kamu mengakhiri cerita ini agak tidak munasabah.

2 comments:

Naz The Crazy One said...

Terlalu gelam sampai tidak boleh baca

Naz The Crazy One said...

ada banyak kesalahan